Första dagen

05.10  Hade ställt klockan på 06.00 men av någon anledning vaknade alldeles för tidigt. Började med att ta ett PH-test som visade 6,2 vilket innebär att min kropp är sur. För att ”basa” upp kroppen gjorde jag en en blandning av björkaska, gheesmör, en pressad citron, linfröolja (Holistic) och varmt vatten. Jag tog även 3 tabletter chlorella och några skivor vattenmelon.

05.23 Genomförde ett yogapass (YinYoga – en form av meditativ yoga) som jag tidgare har gått igenom med Usama. Totalt sett
består passet av 13 övningar. Passet gick egentligen bättre än jag hade förväntat mig utifrån de omständigheter som råder (att jag är stel som en pinne och inte riktigt har greppat andingen fullt ut). De övningar som jag tyckte var svårast var ”Korslagda ben där man ska pressa bröstryggen uppåt” och ”Bakåtfällning”. Totalt sett tog passet en timme och avslutades med meditation och vila.

09.00 Drack en shake som jag gjorde på havremjölk, frysta bär(hallon, blåbär, mango), 1,5 skopa proteinpulver(Holistic protein vanlij), avocado, müsli(Usamas hemgjorda) och en banan.

12.00 Åt en lunch som bestod av ungsbakad kyckling med ris. Dessvärre åt jag ingen sallad till vilket säkert hade varit bra för att neutralisera PH-värdet.

13.30 Tog två tabletter i min detox-kur(Holistic detox)

16.00 Drack en shake som var identisk med den jag åt kl 09.00.

19.20 Åt tre tabletter Chlorella.

20.00 Gav mig ut på ett kombinerat jogging/powerwalk-pass. Just på måndagar kan jag välja mellan tre olika former av träning. Antingen simma 1000 m, ett aerobicspass eller löpning i 35 min.

21.00 Hemma efter passet och gjorde en ny shake. Denna gång adderade jag till färska dadlar och ingerfära.

Sammanfattning av dagen: Varje dag ska jag promenera mellan 1 – 1,5 h. Idag blev det dessvärre lite kortare. Under dagen gick jag ungefär 20 min plus att jag gick en halvtimme under träningspasset. Totalt sett alltså 50 minuter. Jag sprang i ca 30 minuter. Efter en dag inser jag att måste planera mina dagar mer nogrannt så jag verkligen får in alla olika moment. Jag funderar även på att expermientera fram recept på lite mer matiga shakes. Har köpt selleri och funderar att göra en shake som drar lite åt Virgin Mary-hållet. Måste dock stämma av med Usama innan=). En annan fråga jag tampas lite med är hur jag ska förvara vattenmeloner på bästa sätt. Som det är nu så tappar de sin konsestens snabbt och jag har varit tvungen att slänga en del av dom.  Jag känner mig ändå relativt nöjd med min dag. Har aldrig tidigare gått till jobbet med en timme yoga i ryggen. En fantastisk känsla måste jag säga. Imorgon väntar en ny dag som kommer gå i samma tecken.

Lämna en kommentar